Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.10.2008 14:13 - Фентъзито - любима книга на българите
Автор: lightone1 Категория: Други   
Прочетен: 3464 Коментари: 5 Гласове:
0

Последна промяна: 25.10.2008 16:23

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Знаете за новата инициатива на БНТ „Голямото четене”.Е, та за него ми е думата.Не, чакайте, няма да се опитвам да ви убеждавам какво да четете.Този пост ще се занимае с един феномен – фентъзито.Броейки фентъзитата, избрани от англичаните в техния топ100 аз отбелязах цели 15 произведения.(6 автора).Нищо странно на пръв поглед. Фентъзитата са на мода.

Замислих се как ли ще изглежда българският топ100 по отношение на фентъзитата. Според ме цифрата ще е най-малкото двойна спрямо англичаните.Първо, младежта ще има голямо предимство пред останалото население в гласуването.Второ, 80% от младежите и децата ще гласуват за своите любими „модерни приказки”.Второ, изказаха се опасения относно възможността една книга да получи голяма част от гласовете си от една организирано „лоби”.Тези опасения всъщност се отнасят единствено и изключително само за фентъзитата.Тъй като всеки фентъзи фен иска да изтика своята „библия”  по-напред и видете ли, че тя е любима на българите(под общ знаменател) (което изобщо няма да е вярно.)Убеден съм че ще има много такива организирани групички, които денонщно гласуват.Няма да се учудя ако в топ 10  са класирани само фентъзита.Заради тази „масовост” остналите книги просто нямат шанс.Така че претенциите на класацията да покаже обективно вкусът на българите ще бъде леко опорочен.Това е класация за любимите книги на българите, а не за любимото фентъзи, за Бога! Всички „жизненоважни” дилеми дали ще изберем българска книга на 1-во място, дали в предни позиции ще има съвременен автор - са на заден план.
 Въпросът на въпросите е кое е най-четеното фентъзи?

За едно в тази класация  поне спор няма – 100% в топ10 е „Властелинът на пръстените”. (проста справка с останалите три формата.В Англия- 1во място, Германия – 1во място, Унгария 3-то(по-точно пак е 1-во, другите са унгарци) ).По-важното е дали и ние ще последваме традицията.Или все пак има и друго по-силно „лоби”.Единственият реален що-годе претендент (за лоби де) е Хари Потър.Но просто само мисълта, че Потър може да бъде най-четената книга за българите си е смешна, най-малкото невярна.

Така че „истинските” книги ще бъдат търсени по-назад в класацията.

Пък дано вземат, че ме оборят(или най-вероятно БНТ- то за пореден път ще изопачи вота).

Не ви призовавам да гласувате - просто вече други са го направили вместо вас.




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. mitternacht - :))
25.10.2008 14:49
Те тия фентъзита вярно са си библии :))
Да не говорим за Пътеводителя :) Или която и да е на Пратчет :)))
цитирай
2. анонимен - Съвременна приказка за възрастни
25.10.2008 17:03
Фентъзито е съвременната форма на приказките. Бягство от действителността в нова виртуална реалност. Когато се потопиш в нея, е по-лесно да видиш от дистанция истинския свят, чрез герои и събития. Нашият свят в сравнение с виртуалния вече изглежда доста по-приемлив.
цитирай
3. chocolatte - Да, аз имам едно на ум за подобни класации,
29.10.2008 09:59
но все пак... защо не Хари Потър? Хайде да помислим хора от каква възраст и с какви интереси може да гласуват в подобна класация. Много ясно е какви ще са резулататите...
цитирай
4. lightone1 - Защо не Хари ли?Хубава история, но ...
30.10.2008 20:33
Защо не Хари ли?Хубава история, но трябва ли само защото има българин там, да я обявим за любима?Нима сега като Бербатов играе в Ман Ю, това да е любимият отбор на всички българи?
Хубава история, на мен ми е от любимите, но определено не смятам, че заслужава първо място.
цитирай
5. анонимен - Николай Хайтов,"Диви разкази"
03.11.2008 01:04
Търсете любимата ми книга в края на класацията,както и всичко българско,от известно време се опитвам да оборя теорията на една журналистка в един сайт,която твърди,че имаме твърде високо мнение за себе си,че изпитваме неоправдано преклонение и вреден култ към националната се индентичност,а аз виждам точно обратното около себе си и затова,че се гордея,че съм българка бях осмяна,разкритикувана и едва ли не обявена за луда фанатичка.От тази класация очаквам същия резултат.Навсякъде около себе си чувам израза "българска тъпня"-употребява се за неща нечетени,неслушани и негледани,само защото са български,следва,че са тъпи.Срам ме е и ме боли,защото единственото,което ни остана,на мен и много други обикновени хора,които си вадят хляба с честен труд е достойнството.Някой иска да ни го отнеме,да ни унизи,да ни обяви за отрепките на Европа,да ни побърка и да направи децата ни прости и невежи-без индивидуалност,без гордост,без перспективи,без език,кротки,овчедушни и покорни,подходящи за слуги на бъдещите колонизатори.Ако не искате това да се случи,гласувайте за български книги,за да привлечете вниманието на най-младите върху тях,кой знае,може да ги заинтересуват и някой да се прежали и да ги прочете,макар че не е "фиешън"!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: lightone1
Категория: Други
Прочетен: 248290
Постинги: 76
Коментари: 303
Гласове: 3018
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930